نکات و روش تعمیر قهوه ساز

 شرکت دو سوت تعمیر امروز تصمیم دارد تا به شما دوستان عزیز نحوه تعمیر قهوه ساز را آموزش دهد. همچنین مشکلات احتمالی که برای این دستگاه محبوب پیش می آید را بررسی می کنیم. پس در ادامه مطلب باما همراه باشید.

تعمیر قهوه ساز

قهوه ساز ها در برند های مختلف و طرح های مختلفی تولید می شوند، اما روش کار با آنها یکی می باشد.

قهوه ساز (به انگلیسی: Coffeemaker) یا قهوه جوش یکی از لوازم خانگی آشپزی است که برای آماده‌سازی قهوه به کار می‌رود.

نحوه تعمیر قهوه ساز

قهوه ساز ها به دو صورت خانگی و صنعتی طراحی و تولید می شوند. قهوه ساز های خانگی به دلیل راحتی و سرعت بالا در تهیه قهوه طرفداران بیشماری دارند. یکی از مزیت های داشتن قهوه ساز خانگی صرفه جویی در زمان و هزینه می باشد.

در اینجا می خواهیم به بررسی مشکلاتی که معمولا برای قهوه ساز ها پیش می آید، بپردازیم. برای تعمیر قهوه ساز خود از تکنسین های ماهر در شرکت دو سوت تعمیر بهره مند شود.

مشکلات رایج

مشکلات رایج قهوه ساز

دانستن اشکالات رایج قهوه ساز می تواند راه شما را برای برطرف کردن آنها هموار کند. در زیر به بخشی از این اشکالات اشاره می کنیم.

1. آب گرم نمی شود

  • ابتدا جریان برق را بررسی کنید تا دچار قطعی نشده بود. قهوه ساز را با یک پریز دیگر چک کنید.
  • سیم اصلی قهوه ساز را چک کنید، ممکن است دچار قطعی شده باشد.
  • المنت قهوه ساز وظیفه گرم کردن آب را دارد، ممکن است المنت ها آسیب دیده باشند.

تعمیر قهوه ساز خود را به تکنسین های ماهر نمایندگی تعمیرات قهوه ساز بسپارید. آنها با بررسی های لازم عیب دستگاه را به خوبی تشخیص خواهند داد.

2. قهوه مزه تلخی می دهد

اگر از قهوه به مقدار زیادی استفاده کنید، طبیعتا قهوه شما طعم تلخی را پیدا خواهد کرد. پس در میزان مصرف قهوه دقت کنید.

ممکن است تکه های قهوه، از قبل در قطعات داخلی قهوه ساز باقی مانده باشند. قطعات را کاملا باز کنید و آنها را شستشو دهید.

با جمع شدن این رسوبات هم طعم قهوه شما تغییر خواهد کرد و هم عمر دستگاه شما کم خواهد شد. توصیه می شود به صورت دوره ای برای شستشوی قهوه ساز خود اقدام کنید.

3. رقیق می شود 

  • اگر از آب گرم داخل مخزن قهوه ساز استفاده کنید،  قهوه شما رقیق خواهد شد. توصیه می شود همیشه از آب سرد برای تهیه قهوه استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید از پودر قهوه به میزان کافی استفاده کنید، اگر پودر قهوه کم باشد قهوه رقیق خواهد شد. اگر از پودر قهوه به میزان زیادی استفاده کنید قهوه غلیظ خواهد شد و طعم بسیار تلخی پیدا خواهد کرد. رعایت تعادل در حجم استفاده شده قهوه، در تهیه قهوه بسیار مهم می باشد.

4. بعد از آماده شدن می جوشد

اگر تنظیمات ترموستات قهوه ساز تغییر کند یا خراب شود قهوه همچنان می جوشد. توصیه می شود ابتدا تنظیمات ترموستات را چک کنید، اگر تنظیمات تغییری نکرده بودند، باید ترموستات را تعویض کنید. با تعمیر قهوه ساز می توانید از نوشیدن قهوه لذت ببرید.

5. مشکل خارج نشدن آب از دستگاه

  • مخزن آب را بررسی کنید، احتمال دارد میزان آب در مخزن کم باشد.
  • بر اثر رسوب آب قسمتی از دستگاه دچار گرفتگی شده است. به جای آب در مخزن از سرکه استفاده کنید تا انسداد به وجود آمده برطرف شود.

6. از کار افتادن کلیدها

به دلیل استفاده زیاد از قهوه ساز ممکن است کلید ها فرسوده شده و کارایی خود را از دست داده  باشند. با بهره گیری از یک تکنسین مجرب در نمایندگی تعمیرات قهوه ساز کلیدها را تعمیر کنید.

7. طعم ترش

  • ماندن قهوه برای چند روز متوالی می تواند طعم قهوه را تغییر داده و آن را ترش کند.
  • دمای قهوه ساز مناسب نیست و باید تنظیم شود، بهترین دما برای تهیه قهوه 93 درجه می باشد.
  • اگر دانه های قهوه آسیاب شده بیش از حد درشت باشند ممکن است طعم ترش بودن را حس کنید، بهتراست دانه های قهوه را ریزتر کنید.

مزایای تیم دو سوت تعمیر

مزایای تیم دو سوت تعمیر در قسمت قهوه ساز

از میان فاکتورهای با اهمیتی که در یک نمایندگی مجاز باید شاهد آن باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. استفاده از افراد با تجربه و متخصص

هر مشکلی برای قهوه ساز رخ دهد بدون شک قابل تعمیر است، تکنسین های نمایندگی تعمیرات قهوه ساز دو سوت تعمیر شما را از خرید یک دستگاه جدید منصرف خواهند کرد.

از دیگر خصوصیات این افراد:

  • آنها با تمام قطعات قهوه ساز آشنایی کامل دارند و می توانند یک عیب یابی صحیح را انجام دهند.
  • با پیشرفت تکنولوژی و خلاقیت در طراحی قهوه ساز تکنسین های ما دانش خود را با علم روز تطبیق می دهند و ساختارهای قهوه سازهای جدید در بازار را نیز می شناسند.
  • آنها هر ساله دوره هایی را طی می کنند تا بتوانند تجربه و مهارت خود را افزایش دهند.
  • دانش بالا، تبحر و سرعت عمل بالا از فاکتورهای مهم متخصصین ما می باشد.

2. مشاوره رایگان در نمایندگی

یکی از وظایف تکنسین های دو سوت تعمیر، آشنا کردن شما با قهوه ساز می باشد.

آنها برخی نکات را به شما یادآوری خواهند کرد که ممکن است از آنها غافل بوده اید. سعی کنید از اطلاعات مفیدی که در اختیار شما قرار می دهند نهایت استفاده را ببرید.

در برخی از موارد با همین مشاوره های به ظاهر ساده در صورت خرابی مجدد دیگر نیازی به کمک تکنسین نخواهید داشت و خودتان توانایی تعمیر قهوه ساز را پیدا خواهید کرد.

3. هزینه کار

کنترل هزینه یکی از اصول نمایندگی تعمیر قهوه ساز می باشد. به هر کدام از تکنسین های ما که مراجعه کنید، با توجه به خدماتی که ارائه می دهد هزینه را دریافت خواهد کرد.

شما می توانید قبل از اینکه تکنسین کار خود را آغاز کند، از هزینه ها اطلاع پیدا کنید و با توجه به شرایطی که دارید، کار شما انجام گیرد.

4. کیفیت خدمات و نصب قطعات اورجینال

از جمله خصوصیات نمایندگی ما کیفیت بالای خدمات می باشد. آنها از ابتدای کار با پاسخگویی سریع و ثبت اطلاعات شما، نزدیک ترین تکنسین به محل شما را معرفی خواهند کرد تا دستگاه شما را در کمترین زمان ممکن تعمیر کنند.

  • تکنسین تلاش خود را می کند تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت برای شما انجام دهد.
  • اگر قهوه ساز شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد از یک قطعه با کیفیت برای قهوه ساز شما استفاده می کند.
  • در نتیحه سال ها می توانید بدون هیچ مشکلی از قهوه ساز خود استفاده کنید.
  • رعایت تمام موارد، رعایت حقوق مشتری می باشد و کیفیت بالاترین تبلیغ برای نمایندگی تعمیرات قهوه ساز می باشد. 

سوال های متداول

در این قسمت به بررسی سوال های متداول کاربران و مشتریان گرامی در باب تعمیر قهوه ساز می پردازیم.

چرا آب را گرم نمی‌کند؟

قهوه ساز روشن می‌شود اما متوجه می‌شوید آب درون آن گرم نمی‌شود، در این مورد نیز باید به بررسی پریز برق بپردازید. سالم بودن پریز برق را امتحان کنید، اگر پریز برق دارد باید عیب را در جای دیگری جستجو کنید.

سیم رابط و دوشاخه قهوه ساز را چک کنید، آن را به پریز دیگری وصل کرده و دستگاه را روشن کنید. اگر برق در دستگاه جریان دارد، این یعنی سیم رابط و دوشاخه قهوه ساز مشکلی ندارند.

قهوه در هنگام آماده شدن می‌جوشد؟

اگر قهوه در هنگام آماده شدن می‌جوشد، باید ترموستات قهوه ساز را تنظیم کنید، آن را به دلخواه خودتان تنظیم کنید، اما اگر می‌بینید باز هم قهوه درون قهوه ساز می‌جوشد باید ترموستات آن را تعویض کنید.

قهوه آماده شده رقیق است؟

به یاد داشته باشید برای دم کردن قهوه همواره، از آب سرد استفاده کنید. آب داغ و یا گرم باعث رقیق شدن قهوه شما خواهد شد. همچنین میزان قهوه به کار رفته برای دم کردن آن نیز می‌تواند در رقیق و یا غلیظ شدن قهوه بسیار موثر باشد.

برای درست کردن قهوه غلیظ، در ریختن پودر قهوه زیاده روی نکنید. پودر قهوه زیادی شاید باعث غلیظ شدن قهوه بشود اما مزه آن را تلخ خواهد کرد.

قهوه آماده شده داغ نمی‌ماند؟

قهوه دم کشیده و آماده شده است اما به سرعت سرد شده و گرم نمی‌ماند. در این حالت باید دوباره به سراغ المنت گرم نگهدارنده قهوه ساز بروید.

اگر متوجه شده‌اید دستگاه دیگر قهوه را داغ نگه نمی‌دارد این یعنی باید المنت گرم نگه دارنده را تعویض و یا تعمیر نمایید. برای تعویض المنت گرم نگه دارنده قهوه ساز ابتدا باید، ترمینال المنت را آزاد نمائید، سپس خود المنت را باز کنید.

سخن نهایی

در صورت بروز ایراد در قهوه ساز خود با مرکز تعمیرات تخصصی دو سوت تعمیر تماس حاصل فرمایید.

تعمیر تخصصي قهوه ساز

تمام خدمات لازم برای تعمیر قهوه ساز در این مرکز توسط تکنسین های ماهر انجام می شود:

  1. عیب یابی صحیح و تخصصی
  2. تعمیر قطعه و رفع اشکال
  3. پرداخت هزینه طبق قیمت های مصوب

همچنین برای تعمیر دسته PS4 نیز میتوانید به مرکز جامع دو سوت تعمیر مراجعه کنید.

Comments