تعمیرات تخصی پلوپز

 در این مقاله سایت دو سوت تعمیر تصمیم دارد تا به شما دوستان عزیز روش تعمیر پلوپز را اموزش دهد. پس در ادامه مطلب باما همراه باشید.

تعمير پلوپز

پلوپز دستگاهی برقی است که در آن پلو به وسیله ی الکتریسیته ای که به المنت‌های آن می‌رسد، دستگاه را گرم کرده و برنج، آب و روغن موجود در پیمانه(ظرف) را می‌پزاند؛ این المنت‌ها در زیر پلوپز جای دارند.

نحوه تعمیر پلوپز

یک روز دیگر، یک وسیله خراب دیگر. قانون شماره 1 هنگام خرابی چیزی این است که سعی کنید آن را تعمیر کنید به جای اینکه آن را تعویض کنید. پلوپز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پلوپز همانند سایر لوازم خانگی ممکن است دچار مشکلاتی شود. در ادامه نحوه رفع مشکلات این وسیله را شرح خواهیم داد.

در ادامه به بررسی مشکلات پلوپز می پردازیم:

1. خرابی فیوز حرارتی

ابزارها: انبردست سوزنی، پیچ گوشتی و برش فلز.

مراحل تعمیر فیوز حرارتی پلوپز: 

مراحل تعمیر فیوز حرارتی پلوپز

  1. پلوپز را از برق جدا کنید.
  2. پیچ های پایین را باز کنید و پایین را بردارید.
  3. فیوز حرارتی جدید بخرید.
  4. ترمینال حلقه را از قطع حرارتی قدیمی جدا کنید.
  5. هر دو انتهای فیوز حرارتی جدید را به شکل U باریک خم کرده و با دستگاه های برش فلزات بیش از حد برش دهید.
  6. آن را مجدداً داخل کانکتور فلزی پیچ قرار دهید.
  7. با انبر کوچک سوزن آن را فشار دهید.
  8. اتصال دهنده چین دار فلزی دیگر را در انتهای دیگر فیوز حرارتی و سیمی که به آن در داخل پلوپز متصل شده بود، جایگزین کنید.
  9. عایق سیم را تعویض کنید.
  10. ترمینال حلقه را دوباره روشن کنید.
  11. ته اجاق گاز برنج را تعویض کنید.
  12. آن را به برق وصل کنید.

2. غذا پخته نیست

بسیاری از ما هنگام پخت برنج در پلوپز برقی مشکلی داریم که وقتی در ساعت وعده غذایی هستید، قطع می شود. اما مشکل از درون آن است.

یک پیچ گوشتی تهیه کنید که روی پیچ اجاق گاز پلوپز شما جای گیرد. ممکن است مشکل سوختگی فیوز یا اتصال فنر باشد.

مراحل تعمیر پلوپز

مراحل تعمیر پلوپز

در این قسمت به بررسی مراحل تعمیر پلوپز می پردایم. 

1- سیم برق را از دیوار جدا کنید

قبل از شروع کار با پلوپز برقی ، می خواهید مطمئن شوید که به هیچ منبع تغذیه ای وصل نیست.

2- تمام قطعات اضافی را بردارید

ظرف روکش را بیرون آورده و کنار بگذارید. همچنین باید صفحه مشعل و کاسه داخلی را بردارید. با این کار می توانید به قسمتهای داخلی اجاق گاز بروید.

3- پایه را بردارید

در قسمت زیرین اجاق های برنجی برقی ، برخی از زبانه ها یا پیچ ها وجود دارد که پایه را به هم نزدیک می کند. پیچ ها را بردارید یا برگه ها را به عقب برگردانید تا بتوانید پایه را بردارید.

4- تست عنصر گرمایش

ممکن است عنصر گرمایشی اجاق گاز به درستی کار نکند بنابراین باید ابتدا آن را آزمایش کنید. سیم گرمایشی را از ترمینال جدا کرده و آن را با استفاده از مولتی متر تست کنید. متر را تنظیم کنید تا اهم را بخواند و سیم را به پایانه ها لمس کنید. اگر خواندن آن بسیار کم باشد ، عنصر خوب است. خواندن آن بسیار زیاد است یا خالی ، این قسمت باید جایگزین شود.

5- مقاومت در برابر تست

اگر عنصر گرمایش خوب باشد ، فضای بعدی برای آزمایش مقاومت است. مجدداً در همان تنظیمات از مولتی متر استفاده کرده و پروب ها را به سمت مقاومت لمس کنید. اگر مقاومت به درستی کار می کند ، میزان آن باید تا 20 اهم باشد.

6- مخاطبین را بررسی و تمیز کنید

یکی دیگر از مشکلات مرتبط با وسایل برقی زودپز قدیمی این است که ممکن است تماس سوئیچ کثیف یا خورده شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، با فشار دادن سوئیچ برای راه اندازی اجاق گاز ، آنها اجازه نمی دهند جریان جامد جریان یابد.

با حذف پایه ، مناطق تماس را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا آنها سوخته اند و اگر چنین است ، باید آنها را تعویض کنید. در غیر اینصورت ، از مقداری تمیز کننده تماسی برقی و یک پارچه تمیز استفاده کنید تا به جدیدی برسند.

7- انتقال مخاطبین

اگر هنگام فشار دادن سوئیچ متوجه عدم تماس مخاطبین شدید ، می توانید با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک این مشکل را برطرف کنید تا مخاطب به سوئیچ نزدیک شود.

8- قطعات را جایگزین کنید

با استفاده از قطعات داخلی تعویض یا تمیز ، می توانید زودپز برقی را کنار هم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سیم برق گرفته نشده است و همه سیم ها در موقعیت اصلی خود قرار گرفته اند.

سپس ، پایه را مجدداً پیچ کنید و کاسه را ببندید و درب آن را بپوشانید. بعد از آن یک دسته برنج درست کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می کند.

سوال های رایج

در این قسمت به بررسی سوالات متداول شما کاربران عزیز در حوزه تعمیر پلوپز می پردازیم.

چرا پلوپز روشن نمی شود؟

در مرحله ی اول باید سلامت سیم برق و دو شاخه ی آن را بررسی کنید. اگر سیم ها سالم بود باید مشکل از کلید های دستگاه باشد. احتما دیگر وجود مشکل در نول اصلی در داخل مدار سیم کشی پلوپز است که باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود.

چرا برق به لامپ پلوپز نمی‌رسد؟

ممکن است دلیل نرسیدن برق به لامپ این باشد که سیم‌های رابط متصل شده به لامپ دچار مشکل شده باشند در این صورت باید مدار مورد بررسی قرار گیرد و اگر چنین عیبی وجود داشت باید آن را برطرف کرد.

چرا تایمر پلوپز به طور اتوماتیک خاموش نمی‌شود؟

هنگامی که تایمر به صورت خودکار خاموش نمی‌شود به این معنی است که موتور تایمر سوخته است. هنگامی که دستگاه دچار چنین مشکلی می‌شود برای تعمیر پلوپز و پیدا کردن راه حل باید به نمایندگی تعمیرات و تعمیرگاه پلوپز مراجعه شود.

علت سوختن لامپ پلوپز چیست و چرا لامپ پلوپز میسوزد؟

هنگامی که عملکرد پلوپز به گونه‌ای است که بسیار دقیق می‌باشد اما لامپ خبر آن روشن نشود باید لامپ را از مدار خارج کرده و به طور مستقیم آن را به برق 220 ولت متصل کرد و اگر سوخته بود باید آن را تعویض کرد.

سخن نهایی

تعمیر تخصصی پلوپز

اگر نیاز به تعمیرات پلوپز خود دارید می توانید به مرکز دو سوت تعمیر در تهران مراجعه کنید.

تیم دو سوت تعمیر با متخصصین حرفه ای و با تجربه، با چندین سال سابقه ارائه خدمات، در تعمیر انواع لوازم خانگی به یاری شما خواهد آمد.

همچنین برای تعمیر زودپز می توانید با ما در ارتباط باشید.

Comments